lørdag den 26. januar 2013

På opfordring


Den sidste dag og den første

(Tekst: Peter H. Olesen/musik: Mads Mouritz)

Jeg vågner sent
Jeg ser solen, jeg ser støvet
Jeg ser rummet
med alle mine ting

Jeg spejler et æg
Jeg studser mit skæg
Jeg tager min pyjamas af

Jeg indtager ganske langsomt
denne enestående dag

En rygers sidste smøg
et sidste sug som gør dig høj

Et re-run af den første dag
sammen med den du holder af
Som var det et re-run af den første dag
sammen med den du holder af

Jeg vågner sent
Jeg ser solen, jeg ser støvet
Jeg ser verden
med alle sine ting

Jeg strækker og vender mig
Jeg skærper blikket og får øje på dig
Jeg tager min pyjamas af

Jeg indtager ganske langsomt
denne enestående dag

Som var den en stærk og sjælden drik
som om jorden gik under
og dette var det sidste øjeblik

En rygers sidste smøg
Et sidste sug som gør dig høj

Et re-run af den første dag
sammen med den du holder af
Som var det et re-run af den første dag
sammen med den du holder af


fra Mads Mouritz & Hælerne: "Den sidste dag og den første" (melo 009), ep 2012

2 kommentarer:

  1. Det er en virkelig god tekst, og sådan er dét!

    SvarSlet
  2. Ja, det er en rigtig god tekst. Og en dejlig sang i det hele taget. Tak!

    SvarSlet