onsdag den 7. november 2012

Put dig med mig



Gennem de seneste tre-fire år har jeg skrevet en håndfuld sange sammen med min gode musikerkollega Mads Mouritz, som jeg i sin tid lærte at kende, da han gav nogle overbevisende opvarmningsjobs for Olesen-Olesen. I første omgang skrev vi sangene til, hvad jeg troede skulle være min første soloplade, men som i sidste ende blev til debutalbummet fra De efterladte, Traditionen utro. Undervejs opstod tanken om, at Mads også skulle fortolke sangene. Det var så meningen, at det skulle ende ud i Mads' første egentlige soloplade, et nutidigt visealbum med hans kompositoner og mine tekster. Dét er så endt med at blive til to ep'er, hvoraf den første udkommer digitalt på pladeselskabet Melodika inden årsskiftet, og Mads' soloprojekt er blevet til et nyt band, nemlig Mads Mouritz & Hælerne med tre af Mads' jævnaldrende fra den fremmeste danske indiescene, nemlig Rune Kielsgaard fra I Got You On Tape på trommer, bassisten Anders Wallin (The Gun) og guitaristen Kristoffer Munck Mortensen, som til daglig er frontmand i Mellemblond.
Første single - og video - er ude nu. Musikken er produceret af Roger Moutenot og videoen er instrueret af Kristian Sønderby, fotograferet af Signe Bencke og klippet af Carsten Søsted. Del den gerne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar