onsdag den 20. oktober 2010

En ting jeg selv har lavet

For 28 år siden sad vi en aften i min lejlighed på Koldingvej, Ole, Søren, Henrik og jeg, og klippede og klistrede og stemplede. Det var bandets første udgivelse, en selvfinansieret 7" vinylsingle, og coveret havde en lokal bogtrykker trykt og derfor skulle arket nu klippes til, foldes og klistres sammen, før det - nogenlunde - lignede et rigtigt pladecover. Min bror havde med sort tusch lavet illustrationerne til forsiden af coveret og  med Letraset-bogstaver logoet med vores navn, og jeg havde på min rejseskrivemaskine skrevet de øvrige oplysninger til det der efter foldningen blev coverets bagside.  Vi havde heller ikke haft råd til at få trykt rigtige labels på singlen, så derfor havde jeg fået lavet et stempel med vores navn på, Sort-hvide Landskaber, og det sad vi nu og stemplede på singlens to white labels, inden vi puttede pladen ind i coveret for derefter til sidst at pakke den i konvolutter, som vi så sendte ud til pressen.
Nu sidder jeg her igen og stempler og putter i konvolutter. Denne gang er det mine to nye bøger. Man kan mene, at jeg ikke er kommet langt siden dengang. Men det er dog stadig med en vis stolthed  og spænding, at jeg sender en ting jeg selv har lavet ud i verden.

3 kommentarer:

  1. Og jeg er næppe den eneste, som glæder sig til bøgerne, og i øvrigt, hvad der ellers måtte følge af udgivelser fremover

    SvarSlet
  2. Sjovt at digteren laver en en tråd til den første S/h landskaber 7" og de nye bøger (tillykke by the way med udgivelserne!). Man kan forestille sig (eller kan man?) hvordan kunstneren sender en del af sig selv med posten i den slags sammenhænge. Nu står de to nye bøger på hylden og 7" i det brandsikre skab (og i dragkisten hos Søren :-))..sådan kan det gå. Venlig hilsen René

    SvarSlet
  3. Jeg tror, at jeg var en af de sidste, som erhvervede mig den famøse 7" hos Henrik. Jeg snakkede med Jer efter en koncert i Haderselv, så vidt jeg husker, og Henrik nævnte, at han vist nok lå inde med et par stykker. Jeg var heldig. Skøn anaolog slum-støj!
    Bøgerne kom i går, før jeg havde forventet. Jeg forstår glæden og stoltheden. Den er velbegrundet!

    SvarSlet