søndag den 26. december 2010

Titelproblemer























En af mine favoritdiscipliner i mit virke i showbiz har altid været den ædle kunst at finde på titler. Sangtitler først og fremmest, men også bandnavne og albumtitler. Derfor er det nyt for mig, at jeg sidder her med et problem. Jeg har nemlig endnu ikke fundet en passende titel til De efterladtes album, som efter den senest reviderede plan, skal udkomme om to måneder. Mange, udmærkede titler har været på bordet, men det forslag, der får alle andre forslag til ydmygst og ydmyget at trække sig, er altså ikke dukket op. Jeg er endnu ikke begyndt at gå i panik.

Foto: Michael spiller på den gamle pedalsteelguitar, Vorupør juni 2010

6 kommentarer:

  1. To hurtige forslag:
    1) Peter & Michael
    2) Middelsvær midtvejskrise
    KH
    En trofast læser og lytter

    SvarSlet
  2. Hej Peter
    mine bud:
    1: Indforstået
    2: Tordensky (på en cykel)

    SvarSlet
  3. Det er jo lidt skræmmende at et par ordekvilibrister har fået skrivekrampe tæt på deadline.

    Lidt fremsyn for en efterladt:
    1) Retræte fra et tilbagetog

    I erkendelsens lys:
    2) Tættere på deadline
    3) Panik før lukketid

    SvarSlet
  4. Jeg troede vi var blevet enige om "tak til de der bar"

    SvarSlet
  5. Peter H. Olesen finder nok på noget.

    Jeg kender af gode grunde ikke pladen endnu. Alligevel deltager jeg i denne selskabsleg med følgende, som han naturligvis må lade sig inspirere af eller bruge, hvis han lyster.

    Hviskernes råb

    Sange fra hestehullet

    Sange fra krigstiden

    Dødemandsrullen

    De efterladtes sorg og blomster

    De efterladtes mindealbum

    Mindepladen

    Slædetur over isen med kiste

    De Efterladte Fra Nord

    Nye kondolencer

    SvarSlet
  6. "Jeg er endu ikke begyndt at gå i panik" vil da være en fantastisk tittel.

    SvarSlet