mandag den 15. august 2011

Plot eller ikke

»For mig var det spændende at have en historie med et plot, og det var slet ikke snærende, som jeg troede, det ville være. Men det var ikke noget, jeg kunne have gjort for ti år siden.«


Hvorfor ikke?
»Det interesserede mig ikke en skid. Jeg bildte mig ind, at jeg ville kunne beskrive livet, som det nu er, og i det liv har vi ikke noget overblik og ingen dramaturgisk udvikling, vi kan sidde og følge, mens vi lever. For mig var konstruktionen med en alvidende fortæller og den slags noget snyd. Det var humbug.«
»Jeg kunne godt lide at læse bøger, der var skrevet sådan, men for mig var det en konstruktion. Det havde slet ingen forbindelse til virkeligheden, for der er ikke nogen plan for vores liv, og det var selvfølgelig det, jeg ville vise«

Kirsten Hammann
interviewet om sin kommende roman "Se på mig"
af Carsten Andersen i Politiken 13/8 - 2011

(min understregning)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar