onsdag den 22. august 2012

Digte omkring 50


Når jeg bliver 50
men også i årene derefter
vil jeg altid gå klædt
i skjorte og jakkesæt
men ikke slips, aldrig slips.
Gerne uformelle men trods det
hundedyre skjorter
og ditto jakkesæt og måske
af og til også en kæk hat
og for ikke at være fanatisk
sneakers, det vi kaldte
gummisko, da jeg var dreng.
Jeg vil opføre mig
ligesom jeg plejer
men alene tøjet
vil give mig
så meget mere
pondus.
Det er
i hvert fald
hvad jeg 
her i 11. time
satser
gevaldigt
på.

1 kommentar:

  1. Hej

    Vi vil gerne bestille:

    1 ex. Hun forstår ikke digte siger hun
    1 ex . Du lever og har det godt..

    Vort boghandlernr er 7280
    CVR/VAT: DK 27 48 51 11

    Med venlig hilsen/Best regards

    Flemming Johansen
    Bookseller


    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    RUC, Universitetsvej 1, Bygn 01
    DK - 4000 Roskilde

    Tel (+45) 46 74 22 47
    Fax (+45) 46 75 42 30

    fj@academicbooks.dk
    www.academicbooks.dk
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



    SvarSlet