torsdag den 1. maj 2014

Er det jazz?















De efterladte, live i Aalborg, 2014: Foto: Niels Fabæk

Om to uger spiller De efterladte på Jazzhouse - eller Copenhagen Jazz House som stedet jo egentlig hedder. Det er første gang, vi spiller der. Engelske Mute Swimmer spiller også - og jeg er også programsat som digter. Jeg tror, jeg vil læse et lille udvalg op af de digte, jeg har udsendt de sidste 10 år.
Fra dette:

sommetider
et romantisk fæ
der planter et træ
i håb om læ
men for det meste
nøgtern

[fra "Jeg vil være hvor jeg ikke er", adressens forlag 2004]

- til dette:

Ikke skuffes
ikke mangle
ikke føle smerte
ikke møde modstand
ikke sulte og tørste
ikke tvivle
ikke fortvivle
ikke savne
ikke tage afsked
ikke leve

Hallo, død
Er det alt
du har
at tilbyde?

[fra "Hver dag er et comeback", Byens Forlag 2014]

Læs mere om Jazzhouse-koncerten her >
Lyt til Mute Swimmer her >
Og her kan du høre mig - langhåret og uskarp - læse op >

Ingen kommentarer:

Send en kommentar