fredag den 8. august 2014

Forfatterens sved eller mangel på samme

http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/92184/=DLH-5-63.png?size=webview 
Forfatterens sved rager ikke læseren. Var det ikke sådan nogenlunde hvad Højholt sagde? For nogle er det at skrive en kamp og for visse af disse kæmpende forfattere er det vigtigt at nævne denne kamp, at dele anstrengelserne med omverden. Måske er det et udslag af protestantisk arbejdsmoral? De skal ikke tro, at jeg er kommet let til det, for så har det ingen værdi-agtigt? Jeg er netop blevet færdig med at skrive min tredje roman. Har jeg besluttet. Og jeg svedte ikke. Selvfølgelig resterer der et arbejde med at rette og redigere, tilføje og slette og sikkert også med at diskutere med en redaktør, men en kamp, det synes jeg nu ikke, det har været eller er. Indrømmet, jeg skriver jo heller ikke lange, tunge bøger. Jeg er ikke minimalist, jeg fatter mig bare i korthed. For nu at citere mig selv. Man kunne også kalde det afstumpet prosa, men det er nu nok at være lidt for kæk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar