fredag den 19. september 2014

Hvad kufferten gemmer

















Jeg har efterhånden haft denne kuffert i en del år. Den har oprindeligt tilhørt en nu afdød lektor på Sorø Akademi, ja faktisk Niels Skousens tysklærer, populært kaldet Balle, og stod for at skulle smides ud, da jeg i sidste øjeblik sikrede mig den og dens makker, en blå, lidt mindre kuffert. Da jeg ved, at I er mange derude, som ofte har undret jer over, hvad jeg mon dog slæber med rundt til vores koncerter landet over, vil jeg her løfte sløret:

  • Sammenklappeligt nodestativ
  • Sammenklappeligt guitarstativ
  • Guitarledning
  • Et lille, hvidt håndklæde (meget vigtigt)
  • Min mikrofon (en ganske alm. Shure SM58, som jeg og kun jeg har spyttet i)
  • Cd'er + lp'er til at sælge
  • En konvolut med byttepenge
  • Mine digtsamlinger (til evt. oplæsning v. opståede pauser i koncertforløbet)
  • Monotron (en slags monofonisk mini-synth.)
  • Batterier
  • Notesbog + pen
  • En skjorte
  • Af og til: læsestof + en madpakke
Foto: Niels Fabæk

1 kommentar:

  1. glem
    bar
    nat
    i
    ned
    slidt
    drøm
    mes
    weater
    stor
    hånd
    et
    mand
    i
    blås
    øg
    er
    småk
    on
    et
    ko
    med
    bøn
    nef
    in
    estryg
    ef
    ingre

    SvarSlet