fredag den 12. december 2014

Til de trofaste få; det er dem der er flest af

I stedet for at ærgre sig over at lytterskaren kun vokser alt for langsomt og at det virker som om mange mennesker ikke længere lytter til musik, som fx jeg synes man skal lytte til musik - det kommer vi ind på en anden gang - og i stedet for at ærgre sig over at flere og flere heller ikke synes at musik bør koste noget særligt, så kunne man - og det er det jeg gør netop nu - glæde sig over de trofaste få. Jeg sidder her og pakker bestillinger. Til folk som har betalt for musikken - og i mange tilfælde også bøgerne - og som nu får varerne tilsendt. Jeg genkender de fleste af navnene, og nogle af dem kan jeg også sætte ansigt på, og vi hilser - ofte blufærdigt - på hinanden, når vi mødes ude i landet, i byen eller - som oftest - på spillestederne. Jeg tager jer ikke for givet. Tak, fordi I stadig gider lytte, tak fordi I betaler. Jeg tror på, at jeg - og dem jeg arbejder eller har arbejdet sammen med - må have gjort et eller andet rigtigt undervejs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar