fredag den 11. september 2015

Ny indsigt

Din fødselsdagsgave til mig var en stor, skarp kniv. Det ville min overtroiske mor sikkert kunne få meget ud af så jeg har ikke fortalt hende det. Forleden da jeg skulle bruge kniven første gang skar jeg mig på den. Dybt. Lige ned i blommen på fuckfingeren. Senere samme dag stak jeg mig på kniven. Samme finger, samme område. Jeg er venstrehåndet. Da jeg var barn sagde folk stadig 'kejthåndet' og det var min retfærdige mor meget på vagt over for. Det hedder 'venstrehåndet' rettede hun folk, der formastede sig. Min fars fætters søn, som er et år ældre end mig, blev i skolen tvunget til at lære at skrive med 'den rigtige hånd', men det slap jeg heldigvis for. Jeg har levet mange år som venstrehåndet men nu er jeg kommet i tvivl. Jeg skar mig i højre hånds fuckfinger og de sidste par dage har jeg haft problemer med daglige gøremål, fx i forbindelse med toiletbesøg og senest lige før da jeg skulle ælte dejen. Jeg opdagede at jeg savnede højre hånd. Måske er jeg i virkeligheden ambidekstral?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar