mandag den 10. marts 2014

Mit oeuvre, status

For ti år siden, da jeg var i begyndelsen af fyrrerne, havde jeg skrevet i 14-15 år - digte, sange, kortprosa og det løse, især det løse - men jeg havde endnu ikke fået udgivet noget skønlitterært i bogform. Endsige haft alvorlige ambitioner om det. Sangene på pladerne måtte ligesom udgøre mit litterære værk. Den tanke havde jeg affundet mig fint med. Men med hjælp og især opmuntring fra konceptkunstneren Svend-Allan Sørensen udkom så i 2004 på hans lille Odense-baserede gesjæft adressens forlag mine to første bøger. Siden har jeg forsøgt at indhente det forsømte, og når jeg senere i år udsender en bog sammen med kunstneren claus ejner om vores fælles fødeby Vejle, bliver det min 11. bogudgivelse. Jeg blev aldrig et vidunderbarn, jeg er en sen starter. Nu har jeg travlt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar